De B-stroom richt zich tot leerlingen met specifieke noden. Hier sluiten ook leerlingen aan die geen getuigschrift van het basisonderwijs hebben, maar 12 jaar zijn of dat gedurende het schooljaar zullen worden.
Onze aanpak is persoonsgebonden, op het tempo van de individuele leerling. Daarom staan er meerdere leerkrachten samen voor de klas. Dit heet co-teaching.
Zelfstandigheid
De leerling bepaalt zelf het tempo. Daarom is werken aan zelfstandigheid heel belangrijk: je begint op Glorieux Secundair als ‘passagier’ en wordt opgeleid tot ‘piloot’.
We spreken over een passagier, wanneer een leerling hulp nodig heeft om de leerstof te verwerken. De leerkracht geeft uitleg bij de start van een nieuw onderwerp en begeleidt de leerling van dichtbij tijdens het maken van oefeningen.
Een piloot, is een leerling die grotendeels zelfstandig werkt. De leerkracht geeft een kort instructiemoment bij de start van een nieuw onderwerp en corrigeert het gemaakte werk.